Mar 06

#1 FAQ- NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

FAQ- NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA- część I

Od zawsze jesteśmy zdania, że nie ma głupich pytań, a kto pyta nie błądzi. Dlatego też staramy się na każde pytanie, nawet jeśli pojawiło się już miliony razy, odpowiedzieć.
I właśnie z tego powodu, żeby te najczęściej pojawiające się pytania, miały swoje „miejsce” w sieci, żeby już nigdy nie „uciekły” i żebyście w tym ogromie informacji mogli znaleźć odpowiedź na nurtujące Was pytanie- postanowiliśmy napisać ten post.

1.Czy trzeba ważyć produkty?

Osobiście jestem zdania, że tak. Odmierzanie na oko, bardzo często bywa omylne. Nie mówię tutaj żeby ważyć każdy plasterek pomidora czy ogórka, ale warto, przynajmniej na początku, ważyć wszystkie produkty, aż dojdzie się do pewnej wprawy w tym temacie.

2.Co jeść przed treningiem?

Przed pójściem na trening warto zjeść coś lekkiego, co nie będzie nam „ciążyło” na żołądku. Coś co da nam energii na treningu, ale nie sprawi, że będziemy się czuli ociężali.
Dla mnie, bardzo niekomfortowe jest robienie treningu z pełnym żołądkiem.

3.Najlepsze ćwiczenia na pośladki?

1. Hip thrusty lub glute bridge
2. Martwy ciąg na prostych nogach
3. Split squats
4. Prostowanie tułowia na ławce rzymskiej (ze stopami zrotowanymi na zewnątrz)
5. Przysiad ze sznurem od wyciągu (kończąc mocnym dopięciem pośladka) 💪🏻
6. Odwodzenie nóg na maszynie (ze wskazówkami, które zamieściłam w filmiku- o TUTAJ)
7. Band Pull Through

4.Co zrobić gdy zjadło się za dużo w weekend i męczą wyrzuty sumienia?

Po pierwsze i według mnie najważniejsze- nie rozpamiętywać!
Trudno stało się, zamartwianie i użalanie się nad sobą nic teraz nie da, trzeba przyjąć to co się stało „na klatę”, wyciągnąć wnioski i dalej robić swoje!
Postarać się odnaleźć równowagę, balans między dietą, treningiem, a normalnym życiem!
Choć wiem, że czasem można się zagubić w tym wszystkim, to według mnie nie ma nic ważniejszego niż spokojna, „wolna” głowa, bez wyrzutów sumienia po większym cheacie.

5. Jakie aplikacje do liczenia kalorii polecasz?

MyFitnessPal (używam od 5 lat), Fitatu.

6. Co robię nie tak? Jestem na diecie już od jakiegoś czasu i efektów brak.

1. Może nie do końca jest tak, że każdą porcję odmierzasz na wadze? Wydaje Ci się, że wsypując „na oko” odmierzasz odpowiednią ilość? Nic bardziej mylnego! Tak jak wcześniej już pisałam- oko bardzo często bywa omylne, a tym bardziej jeśli chodzi o odmierzanie porcji- tu z reguły wydaje nam się, że zjedliśmy dużo mniej niż zjedliśmy w rzeczywistości.
2. Jesz nieregularnie- przez cały dzień nic nie jesz, a wieczorem masz ochotę zjeść dosłownie wszystko co masz w zasięgu ręki? I tu być może jest kolejna przyczyna Twoich niepowodzeń w zrzucaniu kilogramów. Jeśli wieczorem nie potrafisz opanować swojego apetytu- postaw na regularność posiłków i odpowiednią ilość białka w każdym z nich.
3. Jesz z nudów- oglądasz tv, prowadzisz samochód- fajnie byłoby coś pochrupać. Nudzisz się, w sumie to nie masz nic konkretnego do zrobienia więc co chwilkę spacerujesz do lodówki za każdym razem wyciągając z niej coś do zjedzenia, a to kanapeczka, a to parę łyżek masła orzechowego, a to lody, kostka czekolady… i tak potrafi się uzbierać całkiem pokaźna suma kalorii.
4. Za często jesz poza domem- dania w restauracji, są przygotowywane bez Twojego „nadzoru” – nie wiesz na jakiej ilości oleju były smażone steki, nie wiesz co znajduje się w sosie ani z czego zrobiona jest panierka. Za dużo niewiadomych, czasem bardzo ciężko oszacować, ile kalorii miało zjedzone przez nas danie.
5. Jedzenie wysoko przetworzonych produktów- mało białka, dużo tłuszczy i węglowodanów- takie połącznie nie zapewni nam sytości, a dostarczy całkiem sporo kalorii i prawdopodobnie, po zjedzeniu porcji takiego jedzenia, zaraz znowu będziemy głodni czyt. będziemy pojadać. Więc staraj się komponować zbilansowane posiłki z nieprzetworzonych produktów.

7. Jak wprowadzić u siebie nawyk picia wody?

Nawodnienie jest bardzo ważne. W ciągu dnia powinniśmy spożywać minimalnie ok. 40 ml płynów na kilogram masy ciała.
Czyli dla kobiety ważącej około 65 kg powinno być to 2,6 l w ciągu dnia.
Jak sobie wyrobić nawyk picia wody?
1. Przelewaj wodę do shakera,
2. Wielu osobom pomaga też picie wody przez słomkę (chcąc być eko wybierajcie wielorazowe 🙂 ),
3. Miej zawsze małą butelkę wody ze sobą.

 

Ciąg dalszy nastąpi… 🙂

 

2 komentarze

  1. Patka
    06/03/2019 at 19:05 · Odpowiedz

    Wszystko co chciałam wiedzieć w jednym miejscu!🙏🏼🥰

    • wojciknatalia
      07/03/2019 at 14:43 · Odpowiedz

      Cieszę się <3 🙂

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *