Lut 21

DLACZEGO POŚLAD TO WAŻNY MIĘSIEŃ?

Dziś parę słów o anatomii poślada i tym samym rozpoczynamy nową serię.
Pośladek, a właściwie mięśnie pośladkowe to grupa trzech mięśni tj.: mięsień pośladkowy wielki, średni i mały.

 

Mięśnie te rozpoczynają się na kości biodrowej i kończą na kości udowej.

Ale za co dokładniej odpowiadają mięśnie pośladkowe i jakie funkcje pełnia w naszym organizmie? 

Mięsień pośladkowy wielki:
– jest najsilniejszym prostownikiem stawu biodrowego,
– odwraca i przywodzi w stawie biodrowym,
– utrzymuje pionową postawę ciała
– odwodzi udo i wspomaga prostowanie w stawie biodrowym.

Mięsień pośladkowy średni– znajduje się na bocznej powierzchni miednicy, pod mięśniem pośladkowym wielkim. Można go wyczuć podczas stania na jednej kończynie.
Jego rola:
– główna czynność to odwodzenie, jest najsilniejszym odwodzicielem,
– ma za zadanie przyciąganie miednicy do krętarza większego, unosząc tym samym stronę przeciwną,
– zgina i nawraca, prostuje i odwraca staw biodrowy,
– w trakcie chodzenia powoduje naprzemienne ruchy miednicy do boków (miednica pochyla się w stronę obciążonej kończyny).

Mięsień pośladkowy mały– to mięsień znajdujący się pod mięśniem pośladkowym wielkim i średnim. Jego funkcje:
– odwodzenie uda,
– wspomaga zginanie i nawracanie w stawie biodrowym (obrót do wewnątrz),
– prostuje udo i silnie odwraca (obrót na zewnątrz).

Zatem posiadając już tę wiedzę, sądzę, że oczywistym dla Was będzie, że jeśli chcemy „budować” pośladki musimy działać kompleksowo na każdy mięsień z grupy, uwzględniając płaszczyzny w których pracuje dany mięsień i ruch za który „odpowiada”. 🍑

 

Dlatego też chciałabym przedstawić Wam MOJE TOP 7 najlepszych ćwiczeń na pośladki! 🍑🍑
Które pozwolą zaangażować każdy mięsień z grupy i piękne rozbudować mięśnie pośladkowe.

1. Hip thrusty lub glute bridge
2. Martwy ciąg na prostych nogach
3. Split squats
4. Prostowanie tułowia na ławce rzymskiej (ze stopami zrotowanymi na zewnątrz)
5. Przysiad ze sznurem od wyciągu (kończąc mocnym dopięciem pośladka) 💪🏻
6. Odwodzenie nóg na maszynie (ze wskazówkami, które zamieściłam w filmiku- o TUTAJ)
7. Band Pull Through

Mam nadzieje, że wrzucicie te ćwiczenia już do swojego planu treningowego! 💜🍑

Dajcie znać jak podobają Wam się wpisy łączące anatomię i aspekt treningowy?

8 komentarzy

  1. Patka
    24/02/2019 at 23:42 · Odpowiedz

    Tyle cennej wiedzy!

    • wojciknatalia
      25/02/2019 at 21:30 · Odpowiedz

      Dzięki! <3

  2. Sylwia
    25/02/2019 at 20:41 · Odpowiedz

    Samo sedno ❤❤

    • wojciknatalia
      25/02/2019 at 21:31 · Odpowiedz

      Dziękujęmy! <3

  3. Marta
    25/02/2019 at 20:44 · Odpowiedz

    Zapisuje ćwiczenia, może w końcu rusZe poslady na trening 😂 gratulacje, super stronka :*

    • wojciknatalia
      25/02/2019 at 21:31 · Odpowiedz

      Powodzonka i trzymamy kciuki! 🙂
      Dziękujemy! <3

  4. Dominika
    25/02/2019 at 21:56 · Odpowiedz

    Będę tu zagladała 😉 coś czuje, że będzie to baza wiedzy 😍

  5. Sandra
    26/02/2019 at 13:44 · Odpowiedz

    Uwielbiam Was! Ta strona to super pomysł, czekam na więcej 😍

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *