fbpx
jak-nie-przytyć-w-święta

JAK NIE PRZYTYĆ W ŚWIĘTA? SPRAWDŹ JAK TO ZROBIĆ I NIE DAJ SIĘ ZWARIOWAĆ!

Jak nie przytyć w  Święta? Sprawdź jak to zrobić i nie daj się zwariować!

W jaki sposób zachować umiar, a przy tym spokojną głowę przy takiej ilości pysznych rzeczy na świątecznym stole? Jak nie dać się zwariować?

1. Zrób mały post.

W wigilię dotrzymaj tradycji i zrób mały post. Rano zjedz posiłek, który będzie zawierał źródło białka oraz warzywa i właśnie takim małym postem zrobisz miejsce na świąteczne pyszności.

2. W wigilię spróbuj wszystkiego na co masz ochotę. 

Pamiętaj jednak, że kolejny, 10 kawałek ciasta smakuje tak samo jak ten pierwszy, takie podejście pozwoli Ci nie przytyć w Święta.

3. Pij dużo wody.

Pamiętaj o piciu wody i staraj się ograniczyć alkohol- odpowiednie nawodnienie to podstawa.

4. Odejdź na chwilę od stołu

To właśnie wtedy gdy siedzisz przy stole, przez parę godzin, zdarza się, że z nudów sięgasz po kolejną porcję. Pomóż mamie i babci w kuchni, posprzątaj po kolacji lub po prostu choć na chwilę rusz się od stołu. Dzięki temu jedzenie nie będzie Cię aż tak „kusić”. A jeśli jesteś już najedzony i nie masz na coś ochoty, nie jedz tylko dlatego, że ktoś Ci „nakazuje” lub nakłada na talerz.

 5. Po kolacji zabierz rodzinę na spacer, łyżwy.

Nic tak dobrze Wam nie zrobi po paru godzinach siedzenia jak ruch.

6. Nie staraj się na siłę by wszystkie potrawy były fit. To, że coś jest fit, nie znaczy, że od tego nie przytyjesz. 

Bez glutenu, laktozy i innych dupereli- świąteczne potrawy to tradycja, nic Ci się nie stanie, jak zjesz trochę glutenu czy nabiału (mowa tu o zdrowych osobach).

7. Skończ z wyrzutami sumienia

Nie rób sobie wyrzutów, że zjadłeś pierogi czy ciasto! Nie licz kalorii i nie frustruj, że dotychczasowe efekty poszły na marne! W jeden czy te dwa dni Świąt nie przytyjesz!

8. Spróbuj zaplanować co zjesz.

Jeśli czujesz, że możesz „popłynąć” z ilością jedzenia- zaplanuj sobie (tak mniej więcej) co zjesz. Tak  poczujesz się pewniej i da Ci to poczucie kontroli spróbuj zaplanować co wszamiesz na kolację wigilijną. Poniżej pomocna infografika, która pomoże Cię nieco nakierować.

View this post on Instagram

Ile kalorii może mieć wigilijna kolacja? ?? Patrząc na to zestawienie potraw wydawać by się mogło ze w sumie to kalorii z tego wyjdzie całkiem niewiele, a tu jednak? Ale powiedzcie mi, kto skończy jeść na 10 pierogach i 1 kawałku serniczka? ? Nie chce tutaj nikogo straszyć i nakazywać liczyć kalorie w wigilie, absolutnie!! Tutaj chodzi o to, by mieć świadomość ile można w siebie wrzucić kalorii siedząc przy wigilijnym stole. Nie mniej jednak, uważam ze dla pierożków i serniczka warto zrobić miejsce np. robiąc post i tego dnia jedząc tylko kolacje wigilijną.??? Jaka jest Wasza ulubiona potrawa wigilijna, która moglibyście jeść bez końca? ? U mnie to zdecydowanie pierożki mojej babci z barszczem!?

A post shared by NATALIA GOSIK (@dies_natalis) on

9. Wśród dań wigilijnych staraj się wybierać te produkty/potrawy, których nie jesz na co dzień.

Odpuść sobie ziemniaki, chleb czy sklepowe czekoladki, szkoda kalorii na takie rzeczy, gdy w okół tyle potraw, które możesz spróbować tylko raz w roku.

10. Znajdź czas na trening.

W Wigilijny poranek lub dzień wcześniej pójdź na trening, ponieważ świadomość, że wylałaś/łeś tyle potu na treningu, spowoduje, że prawdopodobnie mocno zastanowisz się nim sięgniesz po kolejny kawałek ciasta. Będziesz wiedzieć, ile wysiłku kosztowało Cię spalenie tych 200 kcal podczas treningu. Wiadomo, że trening przed świątecznym jedzeniem nie spowoduje, że wszystko pójdzie w biceps czy poślady, ale część jedzenia na pewno zostanie zużyta na regenerację po wysiłku czy na odbudowę glikogenu mięśniowego.

11. Pilnuj tego co jesz na co dzień, a nie od Święta!

Naprawdę bardzo duża grupa osób zaczyna okres świąteczny już od 6 grudnia, a kończy dopiero po 1-2 stycznia. A to daje prawie MIESIĄC luzu od zdrowych nawyków i pilnowania diety. Co ważne i o czym musimy pamiętać, to fakt, że okres świąteczny nie trwa aż do Nowego Roku i dlatego warto po paru dniach luzu, wrócić do diety i treningów, a nie dojadać resztki ze Świąt! Badania pokazują, że ludzie najwięcej tyją (UWAGA!) już 2 tygodnie przed Świętami i około tydzień po Świętach!! Dlatego uważajmy na te wszystkie spotkania przedświąteczne, wigilie w pracy i wyjścia na jarmark ze znajomymi oraz dojadanie resztek ze Świąt po Świętach! To Moi Drodzy, właśnie tutaj jest pułapka, przez którą możemy zaprzepaścić efekty naszej dotychczasowej pracy. Nie wiesz jak ogarnąć swoją dietę? Napisz do nas! 

12. Nie wchodź na wagę od razu po Świętach!

Zastanawiasz się jak nie przytyć w Święta i martwisz się już na zapas, co będzie jak staniesz na wadze? Takie 2-3 dni wolne od diety, może i spowodują, że nasza waga będzie pokazywać więcej. Głównie będzie to zgromadzona woda, zjedzone pożywienie i glikogen, a nie tylko tkanka tłuszczowa. Jeśli po tym czasie wrócimy do swoich zdrowych nawyków, waga bez większych „oporów” wróci do poziomu wyjściowego.

13. Ale co najważniejsze- nie myślcie tylko o tym, jak nie przytyć w Święta. Cieszcie się tym świątecznym czasem z bliskimi i dajcie odpocząć głowie.

Dieta, to jest ostatnie czym powinniśmy się przejmować podczas Świąt, a na wszystko powinno być miejsce w naszym życiu- tak jak zawsze powtarzam- podstawa to BALANS i zachowanie zdrowego rozsądku we wszystkim.

Cudownych Świąt MOJA EKIPO!

 

 

udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Inne posty

najlepszy-przeis-na-sernik-oreo

NAJLEPSZY PRZEPIS NA SERNIK OREO

PRZEPIS NA NAJLEPSZY SERNIK Z CIASTECZEK OREO! Zdecydowanie jest to mój najlepszy przepis na sernik z ciasteczek oreo! Największą rekomendacją niech będzie opinia mojego krytyka

najlepszy-przepis-na-pizze

NAJLEPSZY PRZEPIS NA PIZZĘ

  Najlepszy przepis na pizzę ? Składniki potrzebne na ciasto: 600 g mąki 1 łyżeczka soli 1 łyżeczka cukru 40 g świeżych drożdży ok. 400 ml

żyj-zdrowiej

ŻYJ ZDROWIEJ Z GYMTELLIGENT

Jak doskonale wiecie, a jeśli nie to właśnie się dowiecie, rozpoczęliśmy cykl/projekt (jak zwał tak zwał) o nazwie ŻYJ ZDROWIEJ.  W tym cyklu raz w

OPINIE

Zuzanna Miś
Zuzanna Miś
2022-07-01T09:10:08+0000
Polecam Natalkę z całego serca! Od rozpoczęcia współpracy, nigdy na diecie nie czułam się głodna, a przepisy i tipy od... Natki są bezbłędne. Efekty są szybko widoczne 😊 Na każde moje pytanie zawsze wyczerpujące odpowiedzi 💓 Nie dość, że bardzo duża wiedza to skuteczne działanie 💕 Przy tym wszystkim mocno motywuje do działania! Współpraca z nia to sama przyjemność 🤩czytaj więcej
Dominika Szewczyk
Dominika Szewczyk
2022-05-14T18:45:30+0000
Z całego serca polecam Natalię. Zawsze mogłam liczyć na pomoc, radę i dobre słowo. Plan dietetyczny jak i treningowy... był dostosowany do mnie w każdy aspekcie. Od samego początku współpracy czułam, że lepiej trafić nie mogłam. Dziękuje Ci za to. ❤️czytaj więcej
Paulina Pe
Paulina Pe
2022-01-20T09:10:32+0000
Natalia prowadzila mnie przez okres 2 lat. Przeszlysmy wspolnie okres od masy do redukcji 🥰 Nauczyla zdrowych nawyków i... pokazala ze dieta to zadne zlo jak wiekszosc mysli 😅 i ze w planie dietetycznym jest tez miejsce na inne dobroci jak slodycze czy tez pizza 😍😁 Jesli dziewczyny zastanawiacie sie nad wspolpraca to uwierzcie ze nie ma nad czym ! Natalia sluzy rada i kontakt z nia jest staly co bylo dla mnie bardzo wazne po poprzednich trenerach i przede wszystkim slucha 🥰 wiec jesli o mnie chodzi... polecam z calego ❤️ !czytaj więcej
Milena Karoń
Milena Karoń
2021-05-31T18:35:30+0000
Polecam Natalie! 😍 Jestem mega zadowolona z diety. Posiłki bardzo smaczne i zróżnicowane. Jeśli coś chciałam zamienić,... nie było z tym żadnego problemu. W ogóle nie czułam się ograniczana jeśli chodzi o posiłki , co jest rzadko spotykane podczas diety. Dodatkowo, super kontakt 😁🤩czytaj więcej
Monika Nowak
Monika Nowak
2021-05-14T23:07:03+0000
Świetny plan dietetyczny, z efektów jak najbardziej jestem zadowolona 😊 bardzo polecam 🧡
Ola Sikorska
Ola Sikorska
2020-05-06T08:19:28+0000
Jestem bardzooo zadowolona, pierwsza osoba, ktora zajęła się mną w tak profesjonalny sposób plus wiadomo, że zawsze... można na nią liczyć w trudnych chwilach😋. Natalia otworzyła mi oczy na diete i trening, dzięki czemu moje starania zaczęły przynosić efekty. Cieszę się, że dzięki Natalii w końcu zaczęłam walczyć o wymarzoną sylwetkę😍czytaj więcej
Patrycja Plucińska
Patrycja Plucińska
2019-12-11T08:42:18+0000
Na Natalie trafiłam na instagramie i chyba nigdy tego dnia nie pożałuje. Dzięki jej motywacji wzielam się za... siebie😂 Nikt nigdy tak mnie nie z motywował do działania jak Natalia, nikt na mnie tak nie wpłynął ❤ -19 kg mówią same za siebie. Dziękuje i z pewnoscią wrócę juz teraz po inny cel😍 Dziewczyny jeśli się zastanawiacie to nie macie nad czym😍 Natalia dziękuje bardzo❤czytaj więcej
Kamila Pieńczakowska
Kamila Pieńczakowska
2018-07-19T13:26:57+0000
Najlepsze słowa opisujące współpracę z Natalią to: PROFESJONALIZM W KAŻDYM CALU😉 100% zaangażowania. Ekspresowe... odpisywanie na wiadomości i chyba najważniejsza cecha którą ma jako Super Pani Trener: Ogromne wsparcie w sukcesach jak i tych słabszych momentach. POLECAM Z PEŁNĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ😉czytaj więcej
Aleksandra Ciesielska
Aleksandra Ciesielska
2018-07-13T07:13:21+0000
Polecam z czystym sumieniem. Dlaczego 5 gwiazdek? Natalia zasłużyła na nie za indywidualne podejście, świetnie dobrane... plany (treningowy i dietetyczny), które działają, bo straciłam w 4 miesiące sporo centymetrów w obwodach i kilka kilogramów. W momentach zwątpienia Natalia potrafi podnieść na duchu i zmotywować do dalszej pracy. Jestem bardzo zadowolona ze współpracy z Natalią. WARTO !!! :)czytaj więcej
Paulina Nowakowska
Paulina Nowakowska
2018-07-10T06:01:57+0000
Natalka ma cudowne, indywidualne podejście do człowieka. Nie ocenia a krok po kroku stara się dobrać odpowiednią dietę... i ćwiczenia. Nie zostawia człowieka samego sobie, pisze i dopytuje co jest naprawdę super. Polecam z czystym sumieniem. 💓💓💓czytaj więcej
Sylwia Bieronska
Sylwia Bieronska
2018-07-09T18:20:21+0000
Najlepsza Trenerka pod Słońcem tyle pracy wkłada w Siebie Po prostu jest Kochana w tym co robi Życzę jej samych... sukcesów w tym co robi i kolejnych lat spędzania na Siłowni ���czytaj więcej
Patrycja Kapela
Patrycja Kapela
2018-06-14T10:19:36+0000
Nie tylko dieta i trening, ale wsparcie merytoryczne jak i motywacyjne! � Nie raz juz wyciągnęła mnie ze spadku... motywacji! �Zdecydowanie polecam współpracę!czytaj więcej
Daria Malewska
Daria Malewska
2018-06-07T10:49:31+0000
Ahhhh, moja ulubiona!!!� szybkie odpowiedzi, dbałość w każdym szczególe o podopiecznych i wielkie serduszko wkładane do... swojej pracy! Polecam!czytaj więcej
Aleksandra Bujak
Aleksandra Bujak
2018-06-06T20:00:49+0000
Jestem bardzo zadowolona ze współpracy! :) Świetny plan treningowy jak i dietetyczny. Stały kontakt, a w razie... jakichkolwiek pytań- szybka odpowiedź. Natalia bardzo dba o swoich podopiecznych i daje masę motywacji. Serdecznie polecam! <3czytaj więcej
Ula Świątek Brzezińska
Ula Świątek Brzezińska
2018-06-06T15:51:30+0000
Świetny plan treningowy do wykonania nawet w domu � Pełna dawka motywacji, a to wszystko dzięki Natalii ! Polecam �
Remigiusz Gosik
Remigiusz Gosik
2018-06-05T22:19:57+0000
Świetna trenerka, wulkan pozytywnej energii, wspaniała dietetyczka, która z planem żywieniowym trafia chyba w każde... gusta� Zdecydowanie polecam�czytaj więcej
Następne recenzje